Arti & Spotify.

Deel hier uw ervaringen inzake het gebruik van ARTI voor Android.

[Dit Forum was in maart gesloten maar op 1 sept. 2014 heropend in de verwachting dat Forum2go nu de malware onder controle heeft].
Plaats reactie
John de Ree
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-11-2012 13:07

Arti & Spotify.

Bericht door John de Ree » 11-09-2014 13:45

Beste Arti gebruikers,

LET OP! Deze functie werkt enkel dan, wanneer je een Spotify premium account hebt aangemaakt! Helaas kan, door technische redenen, de gratis versie geen functionaliteit bieden.

Spotify is, zoals je wellicht weet, een online database met goede kwaliteit mp3 files. Om hiervan gebruik te kunnen maken, moet je een account aanmaken. Dit kun je op verschillende manieren doen, maar je moet dus wel opletten of je kiest voor het gratis account of het premium account. Hierover later meer!

- Via Google op je PC.

- Typ de naam, Spotify, in het zoekveld en druk op de, zoeken, knop.
- Zoek in de wir war van gegevens naar de link om je aan te melden en klik daarop.
- Je krijgt nu een invul formulier te zien dat je dus moet invullen.
- Doe dit en accepteer uiteraard de voorwaarden.
- Je zult, als het goed is, de mogelijkheid nu krijgen het programma op je PC te installeren.
- Je kunt dit doen, maar Spotify is op dit moment voor geen enkele, op Windows gebaseerde, ScreenReader toegankelijk.
- Het is ook niet nodig Spotify op je PC te hebben om je account op je smartphone te kunnen gebruiken.

- Via de APP op je Android toestel.

- Ga naar de PlayStore op je Android en typ in het, Google Zoeken veld, Spotify.
- Je krijgt nu een reeks APPS waarin de naam Spotify staat, maar je moet de APP, Spotify Music, hebben.
- Klik hierop en kies voor instaleren.
- Kies voor accepteren van de licentie en gebruiksvoorwaarden.
- Ga, na installatie, terug naar je home screen en kies voor het icoon, APPS, op andere toestellen ook wel, Applicaties, genoemd.
- Zoek naar de APP. Hij heet, eenmaal op je toestel geïnstalleerd, gewoon Spotify en open deze.
- Heb je al een account via je PC aangemaakt, kies dan voor inloggen.
- Je krijgt nu een scherm met twee opties.
- Het 1E is inloggen via FaceBook.
- Bij de 2E mogelijkheid kun je de gebruikersnaam en wachtwoord die je hebt aangemaakt invullen.
- Moet je, je nog aanmelden, dus een account maken, open dan de APP en kies aanmelden.
- Volg de opgegeven stappen en ook dan ben je klaar en kun je aan de slag.

- Gratis account.

Bij dit gratis account kun je, in ieder geval de laatste keer dat ik het heb onderzocht, 10 uren gratis naar de, door jou gewenste muziek luisteren. Het enige nadeel is echter, dat je af en toe reclame te horen krijgt. Elke maand wordt het verbruikte aantal minuten/uren aangevuld tot 10 uur, dus je bouwt geen extra uren op als je Spotify niet gebruikt. Gebruik je dus een hele maand geen Spotify, dan wordt de, nu nog beschikbare 10 uur, niet aangevuld. Een tweede nadeel van het gratis account is, dat je de gekozen nummers slechts vijf maal kunt beluisteren. Op zich is dit geen probleem, want de meeste nummers staan er wel verscheidene malen in. Ook komen bij de gratis versie niet alle mogelijkheden vrij, zoals bijvoorbeeld de download mogelijkheid.

LET OP! De hierboven vermelde gegevens kunnen inmiddels natuurlijk veranderd zijn, doch voor zover ik weet klopt het nog steeds.

Heb je niet genoeg aan het geboden aantal uren, volg dan bovenstaande procedure opnieuw, want je kunt zoveel accounts aanmaken als je wilt. Zelf heb ik drie van die accounts tot mijn beschikking. Je moet alleen zorgen dat je wel meerdere e-mail adressen hebt anders lukt dat niet. Per account een e-mail adres dus!

TIP Breek je het nummer dat je beluisterd net voor het einde af, dan ontloop je bijna 50% van de reclame boodschappen. Het vreemde is dat Spotify blijkbaar reclame stuurt als een nummer is afgelopen en niet eerder. Natuurlijk ontloop je op deze manier niet alles, maar wel zoveel dat het niet storend is. Het is natuurlijk wel gratis en daar moet je blijkbaar ook iets voor over hebben. Houd er rekening mee dat je de reclames niet kunt onderbreken! Ook al zet je de reclame stop, zodra je verder wilt luisteren, wordt die toch eerst afgerond.

- Premium.

Het premium account is een betaald account, waarmee je dus geen reclame krijgt te horen, maar een maandelijkse betaling van een paar dollar moet doen. De prijzen hiervan ken ik niet, maar die krijg je, tijdens het gebruik van het gratis account, vast wel te horen. Dit betaalde account biedt echter wel alle geboden mogelijkheden die, sinds de vernieuwde APP, wel flink verbeterd zijn en interessanter voor de gebruiker genoemd mogen worden. Wil je dit account, warmee je onbeperkt naar muziek kunt luisteren? Doe dan het volgende.

- Eenmaal geïnstalleerd en een keer geopend, sluit dan de APP af en start hem opnieuw.
- Je gaat nu automatisch naar de verschillende PlayLists die je kunt gebruiken. (jou muziek, radio & favorieten. Dit zijn de standaard waarden dacht ik.)
- Klik links boven in je scherm om een niveau hoger te gaan.
- Scroll nu naar omlaag en je ziet je accountnaam met daar onder een regel waar je de premium versie kunt aanschaffen.

Mocht je nog vragen hierover hebben, laat het dan gerust weten. De huidige versie heb ik zelf ook nog niet zo lang, maar het lijkt erop dat je niets hoeft te veranderen in de instellingen van de APP om met Arti prettig in combinatie met Spotify te kunnen werken. Voor de nieuwste versie geldt wel dat ik die zelf ook nog niet heb uitgeprobeerd met Arti, dus ik weet nog niet of dat allemaal direct al goed gaat. Mocht je iets tegenkomen dat niet helemaal goed is, meldt het dan, want dat is de enige manier om verbeteringen door te voeren. Denk nooit, een ander doet het wel, want beter eenmaal te veel gemeld, dan een teleurstellend gevoel!

Met altijd wervelende groet, John de Ree.

Plaats reactie