Help functionaliteit bij Arti.

Deel hier uw ervaringen inzake het gebruik van ARTI voor Android.

[Dit Forum was in maart gesloten maar op 1 sept. 2014 heropend in de verwachting dat Forum2go nu de malware onder controle heeft].
Plaats reactie
John de Ree
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-11-2012 13:07

Help functionaliteit bij Arti.

Bericht door John de Ree » 10-09-2014 20:40

Beste Arti gebruikers,

Arti is een prima werkend computerprogramma, waar iedereen veel plezier, maar voor al gebruikersgemak van kan hebben. Je moet je echter wel realiseren dat Arti een computerprogramma blijft en dus geen menselijke eigenschappen kan vertonen. Het lijkt wat kinderachtig dat ik dit hier schrijf, maar ik merk zelf ook wel eens dat ik me erger als Arti me niet het juiste antwoord geeft, terwijl ik zelf een verkeerde opdracht heb gebruikt. Dit brengt me op de volgende twee punten

Arti beschikt over een uitgebreide help functie, die je in het begin zeker zult moeten gebruiken. Deze help functie fungeert eigenlijk als een handboek voor Arti en verteld je, hoe Arti te gebruiken en hoe de vraagstellingen kunnen worden uitgesproken of via de menu’s kunnen worden bedient. Het is namelijk heel belangrijk dat je de vragen op de juiste manier stelt. Begin daarom eerst met makkelijke vragen als; hoe laat is het en wat is de datum, zo dat je even kan wennen aan het gebruik van Arti. Bouw dan rustig op naar de wat moeilijker vragen. Je kunt alles onder de help functie vinden en horen hoe je de vraag moet stellen om tot het juiste antwoord te komen.

Natuurlijk kun je ook simpelweg iets in de microfoon zeggen om te kijken wat het resultaat zal zijn. De help bestanden kunnen je echter de basis van het gebruik goed duidelijk maken en dat is, zeker in het begin, erg prettig, want je wilt als nieuwe gebruiker natuurlijk resultaten zien. Houd echter wel in je achterhoofd dat, hoe veel manieren van vraagstellingen Arti ook mag kennen, het nooit of te nimmer zo kan zijn als dan, wanneer je tegen een mens spreekt. Wel moet ik zeggen dat Arti al aardig die staat bereikt, want Arti heeft op de meest uiteenlopende vragen een antwoord!

Ook kun je de demonstratie video’s van Arti beluisteren/bekijken om eens te horen/zien welke functies er nog meer allemaal verborgen zijn in Arti. Deze video’s zijn direct, via Arti, te starten en je vindt ze onder het hoofdmenu dat automatisch wordt geopend als je Arti op hebt gestart. Je kunt het hoofdmenu ook openen door de microfoon toets ingedrukt te houden tot je, hoofdmenu, hoort en de knop los te laten. Een derde mogelijkheid is, hoofdmenu, in je microfoon te zeggen en dan, net als dat bij de twee vorige benaderingswijzen moet, naar het item, demonstratie, te lopen met pijl omlaag. Bij de meest snelle manier zeg je simpelweg, demonstratie, in je microfoon en dan opend direct de lijst met beschikbare video’s.

Als je probeert deze dingen in praktijk te brengen, dan kan het eigenlijk niet verkeert gaan. Zelf gebruik ik Arti ook al een tijdje en ik heb er heel veel gemak van. Het is leuk om voor de lol een beetje te spelen met Arti, maar ook het gebruik van de wat serieuzere dingen, gaat heel goed. Doordat je alles kan inspreken, gaat alles veel sneller dan met het toetsenbord. Maar ook hierbij geld, oefening baard kunst.

Met altijd wervelende groet, John de Ree.

Plaats reactie