Leer Arti beter kennen!

Deel hier uw ervaringen inzake het gebruik van ARTI voor Android.

[Dit Forum was in maart gesloten maar op 1 sept. 2014 heropend in de verwachting dat Forum2go nu de malware onder controle heeft].
Plaats reactie
John de Ree
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-11-2012 13:07

Leer Arti beter kennen!

Bericht door John de Ree » 10-09-2014 21:29

Beste Arti gebruikers,

Nu alles in gereedheid is om Arti te gaan gebruiken, wil ik jullie graag op een paar punten attent maken die van belang zijn om het programma te leren kennen.

In de praktijk blijkt, dat veel gebruikers het lastig vinden, de vele functies van Arti te leren beheersen en daar om blijven hangen in de standaard vragen en opdrachten die Arti kent. Hierbij denk ik aan; maak een tekst; hoe laat is het; wat is de datum; e-mail enz. enz. Dit is erg jammer, want het programma biedt veel meer mogelijkheden. In één van mijn vorige teksten, Help functionaliteit bij Arti, heb ik al beschreven, dat het erg belangrijk is, de vragen op de juiste manier te stellen. Hierbij is een erg handig hulpmiddel de help onderwerpenlijst van Arti. Dit is een zeer uitgebreide lijst, waar je alle mogelijkheden van Arti kunt vinden. Helaas blijkt, dat velen niet de moeite nemen deze lijst te gebruiken en daar door vastlopen in het gebruik van veel functies. Daarom zou ik alle gebruikers dringend willen aanraden het onderstaande goed te lezen, daar het gebruik van de help onderwerpenlijst eigenlijk heel simpel is en je voorziet in alle kennis die je nodig hebt om dit programma snel te leren kennen en op de goede manier de gevraagde informatie naar boven te halen.

Er zijn verschillende manieren om in de help onderwerpenlijst terecht te komen. De eerste manier is, door te zeggen; helpen, help me/mij of assisteer, assisteer me/mij. Hierna opent Arti een lijst met nagenoeg alle mogelijkheden die Arti kent. Je kunt met de pijl toetsen omhoog/omlaag, of zeg, volgende/vorige, door deze lijst lopen. Als je het onderwerp van je keuze hebt gevonden, druk je pijltje rechts, of zeg je, akkoord om deze optie te selecteren. Arti begint nu het (Help onderwerp) van je keuze voor te lezen. In de 1 knop horloge mode gebruik je uiteraard de reeds bekende veegbewegingen in plaats van de pijltjes toetsen.

Als je de eerste manier goed hebt uitgeprobeerd, zul je merken dat de help onderwerpenlijst redelijk in je hoofd zit en kun je de tweede manier toepassen. Dit houdt in dat je direct om een specifiek help onderwerp kunt vragen. Bijvoorbeeld; help me met Internet of assisteer mij met e-mail. Als je dit zegt, zul je merken dat Arti direct het gevraagde help onderwerp begint voor te lezen. Probeer ook logisch na te denken als je deze methode gebruikt, want als je te vrijblijvend om een onderwerp vraagt, zal Arti toch met de gehele help onderwerpenlijst op de proppen komen. Arti zal dan ook aangeven dat je meer specifiek moet zijn.

De derde manier om Arti beter te leren kennen is door middel van de twintig tal video’s, al waar ik het in het bericht, Help functionaliteit bij Arti, ook al heb gehad. Die wijze van benadering werkt natuurlijk prima, maar je kunt ze ook vinden op het Youtube kanaal van Arti, via de link

https//www.youtube.com/user/ARTI4Android

Tenslotte kan Arti je ook zelf voorzien van adviezen. Dit is een mogelijkheid die je zelf, naar je eigen behoefte kunt instellen onder het menu persoonlijke voorkeuren. Hier kan gekozen worden voor vijf opties te weten; geen tips, weinig tips, soms tips, veel tips of geef altijd tips tijdens het gebruik van Arti. Natuurlijk kun je ook in je microfoon zeggen, geef tips, of juist, geef geen tips. Het makkelijkste is om alle verschillende mogelijkheden uit te proberen en daarna te kiezen welke van de vijf opties het best bij jou past. Ik wens een ieder veel succes bij de verkenning van Arti!

Met altijd wervelende groet, John de Ree.

Plaats reactie