Nu dan ook aan de smartphone.

Deel hier uw ervaringen inzake het gebruik van ARTI voor Android.

[Dit Forum was in maart gesloten maar op 1 sept. 2014 heropend in de verwachting dat Forum2go nu de malware onder controle heeft].
Plaats reactie
John de Ree
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-11-2012 13:07

Nu dan ook aan de smartphone.

Bericht door John de Ree » 10-09-2014 15:39

Beste Arti gebruikers,

De huisvriend die ooit met Windows als hobby is begonnen, is inmiddels een uit de hand gelopen variant, doch is verschoven naar de Android versie. Was je al op de hoogte van het feit dat ik een tablet tot mijn beschikking heb, nu zijn daar dan ook een pracht van een LG en Samsung Young smartphone bij gekomen. Toch is dit, ondanks mijn bekendheid met Arti op de tablet, echt weer een andere categorie en wil daarom toch enkele woorden tot je richten.

Ik kan me goed voorstellen dat je, na je aankoop, flink aan de bak moet om het vertrouwen in Arti te krijgen en dat het echt werkt, zo als het je wordt beloofd. Zet daarom Arti na opstarten in de 1 knop blinden, of terwijl, de horloge mode en werk van daaruit verder.

De horloge mode heeft namelijk slechts een knop en is derhalve het makkelijkst, omdat je nog niet zo nauwkeurig hoeft te drukken. Stel eerst eens wat makkelijke vragen zo als, hoe laat is het; welke dag is het en/of seizoen; week en/of jaar, alvorens je te wagen aan de lastige dingen.

Als je dan even hebt kunnen proeven aan de wijze van werking, stel je Arti in op de blinden mode. Hierbij zijn slechts zes knoppen te zien. Lees ook de twee voorgaande berichten over deze onderwerpen. Ik geef je deze tip, omdat je allereerst dan je persoonlijke voorkeuren gemakkelijk in kunt vullen. De persoonlijke voorkeuren is een aantal instellingen die met de pijl toetsen in blinden mode gemakkelijk te veranderen zijn, naar je eigen smaak en behoefte. Je gaat met pijl omlaag langs alle, door Arti te noemen, opties en veranderd, indien gewenst, met pijl rechts de instelling. Aldus kun je Arti instellen zo als je dat zelf prettig vind en spreekt Arti de dingen uit zo als jij dat wilt.

Voor de slechtzienden onder ons, geldt dan natuurlijk ook dat zij de slechtzienden mode kunnen inschakelen. Voor details hierover verwijs ik ook weer naar bovengenoemde twee forum berichten.

Uiteraard is het in de horloge mode, of terwijl de grote knop mode, de bedoeling dat je bovenstaande met veegbewegingen uitvoert.

Als dan het basis gebruik naar jou smaak goed is ingesteld, is het spelen geblazen. Probeer zo veel mogelijk uit, iets stuk maken kan eigenlijk niet. Raadpleeg de help bestanden door, assisteer mij en/of help me te zeggen in je microfoon. Als je de termen uit die lijst een beetje kent, is het ook mogelijk de help onderwerpen rechtstreeks aan te roepen door, assisteer mij met en/of help mij met, gevolgd door het onderwerp waarbij je hulp wilt hebben, te noemen.

Na een tijdje weet je wel ongeveer hoe het werkt en kun je ook de wat moeilijker dingen lekker uit proberen. Denk hierbij aan de navigatie functies, die echt handig zijn. Ook herbergt Arti een aantal slimmigheidjes in zich, zo als een sprekend kompas of een sprekende gradenboog. Deze zijn, behalve nuttig, ook gewoon grappig om eens uit te proberen.

Ga lekker op zoek en probeer alle mogelijkheden zo veel mogelijk uit. Mocht je er niet uit komen, dan kun je, je altijd tot dit forum richten om advies en hulp in te roepen. Soms is de weg tot gemak zelf, niet zo gemakkelijk, maar heb je het eenmaal door, dan weet ik zeker dat Arti je beste elektronische huisvriend zal worden.

Met altijd wervelende groet, John de Ree.

Plaats reactie